۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۵۶۲۲۲
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد؛

لزوم توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب

لزوم توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب
اصفهان- آزادی به لزوم توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: جامعه باید مادران بار دار را مقدس بداند و آنها را تکریم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آزادی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت و جوانی جمعیت با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز مجلس قانون جوانی جمعیت را ابلاغ کرد.

وی به لزوم اقناع عمومی برای فرزندآوری و خطرات ناشی از عدم فرزند آوری تأکید کرد و گفت: در منطقه‌ای قرار گرفته ایم که نیروی برتر جمعیتی است و اگر جمعیت نداشته باشیم هرچقدرهم تکنولوزی داشته باشیم موفق نخواهیم بود.

به گفته وی نیروی جوان در همه حوزه‌های فرهنکی و اجتماعی و اقتصادی و نظامی می‌تواند ابدا کننده باشند و راه‌های جدیدی را باز کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: منکر رفاه در زندگی نیستم، اما اگر فرزند را فدای رفاه طلبی کنیم کاری ناثواب است.

آزادی ادامه داد: جامعه ایرانی امروز باید به سمت و سویی برود که مادران باردار را مقدس بداند و با نهایت احترام با آنها رفتار شود و او را تکریم و مراکز درمانی خارج از نوبت درمان شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر اتباع بیشتراز ایرانی‌ها فرزندآوری دارند برای این است که قناعت دارند، یادآور شد: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

آزادی به لزوم روشنگری از بحران جمعیتی تأکید کرد و گفت: برخی نان و معیشت گران بهانه عدم ازدواج و فرزند آوری می‌دانند، اما همین افراد سگ را که بیش از سه فرزند هزینه برایشان دارد نگهداری می‌کند و به جای اینکه دست بچه‌های خود را در دست داشته باشد، دست سگ در دست دارند و این همان نفوذ فرهنگی غرب است.

به گفته وی کشور‌های اروپای حتی روسیه و اوکراین به هر جوان خارجی که با خانم‌های این کشور‌ها ازدواج کند ۲۰ هزار دلارازهمان ابتدای ازدواج پرداخت می‌کند و ضمن حقوق ماهیانه، با فرزندآوری حقوق و مزایا هم دریافت می‌کنند.

وی به لزوم شفاف سازی سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و با اشاره به اینکه امروزبا پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبرو هستیم اظهار داشت: افراد کهنسال نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی و اجتماعی بیشتری است.

آزادی در ادامه تعداد زایمان طبیعی در سال ۱۴۰۱ در شهرستان کاشان ۳ هزار و ۱۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ به ۳ هزار و ۳۱۷ افزایش یافته است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه مجموع زایمان شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۱ حدود ۷ هزار و ۳۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۶ هزار و ۹۳۱ نفر کاهش یافته است که همه مقصر هستیم و با این آمار زنگ خطر به صدا درآمده است.

وی تعداد زایمان‌های کاشان در سال ۱۴۰۲ را ۵ هزار و ۳۳۴ نفر و زایمان اتباع ۱۵۹۸ نفر اعام کرد اظهار داشت و ۴/۲۳ درصد زایمان‌های کاشان متعلق به اتباع است.

به گفته وی مجموع زایمان شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۱ حدود ۷ هزار و ۳۲۵ نفر است در حالی که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۶ هزار و ۹۳۱ نفر کاهش یافته است که همه مقصر هستیم و این آمار باید همه را بیدار کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات