۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۵۶۱۹۴
نماینده ناحیه یک طرح امین در آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد؛

لزوم تبدیل «طرح امین» به بنیاد فرهنگی/ طرح امین کار فرهنگی کف میدانی است + فیلم

لزوم تبدیل «طرح امین» به بنیاد فرهنگی/ طرح امین کار فرهنگی کف میدانی است + فیلم
حجت‌الاسلام نیشابوری با اشاره به این که امروزه وضعیت مالی و معیشتی طلاب امین بسیار پایین بوده و حتی فعالیت های تبلیغی آنان نیز در نظر گرفته نمی شود بر لزوم تبدیل «طرح امین» به بنیاد فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسین نیشابوری نماینده ناحیه یک طرح امین در آموزش و پرورش استان قم در نشست «بررسی ابعاد مختلف طرح امین و راهکارهای بهبود آن برای آینده» که به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این خبرگزاری حوزوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور طلاب در مدارس و اهمیت توانمندسازی طلاب در مدارس اظهار داشت: خوشبختانه توجه بسیار خوبی برای گزینش طلاب امین و اعزام آنان به مدارس انجام می گیرد و معیارهای مختلف در گزینش طلاب در نظر گرفته می شود.

وی با بیان این که نگاه ها به طرح امین، نگاه ویژه ای است افزود: در گزینش مبلغان امین به توانایی طلاب در ارتباط گیری با دانش آموزان توجه ویژه ای می شود و الحمدلله امروزه اکثر توقعات مورد انتظار از مبلغان امین، محقق شده است.

نماینده ناحیه یک طرح امین در آموزش و پرورش استان قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت و فوری بودن جهاد تبیین خاطرنشان کرد: مبلغان طرح امین افسران جبهه جهاد تبیین در عرصه حقیقی هستند؛ خصوصا بعد از ایام کرونا که در دوسالی که مدارس کشور به خاطر بیماری کرونا تعطیل شد، آسیب های تربیتی ملموسی بر دانش آموزان وارد شد.

حجت‌الاسلام نیشابوری با اشاره به تاثیر بیماری کرونا در مدارس اظهار داشت: این مسئله سبب به وجود آمدن آسیب های بسیاری در دانش آموزان شد و حضور طلاب در مدارس - بعد از کرونا - سبب کاهش شدید این آسیب‌ها شد و در زمان اغتشاشات نیز، طلاب امین، پاسخگوی بسیاری از شبهات دانش آموزان بودند.

وی افزود: پررنگ شدن فضای حقیقی تنها پادزهری بود که می توانست در برابر آسیب های تربیتی وارد شده بر دانش آموزان در طول دوسال ایام کرونا از طریق فضای مجازی به کار آید و الحمدلله با ارتباط خوب مبلغان در مدارس بسیاری از این آسیب ها مرتفع شدند.

لزوم تبدیل «طرح امین» به بنیاد فرهنگی/ طرح امین کار فرهنگی کف میدانی است

نماینده ناحیه یک طرح امین در آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تاثیرگذاری حضور طلاب امین بر حضور دانش آموزان در مساجد اظهار داشت: حضور طلاب امین در مدارس در افزایش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد نیز موثر بوده است و طبق بررسی های انجام شده، حضور دانش آموزان در مساجد پررنگ تر از قبل شده است.

نماینده ناحیه یک طرح امین در آموزش و پرورش استان قم با گلایه از عدم حمایت لازم از طلاب امین و فعالیت های فرهنگی آنان در مدارس ابراز کرد: متاسفانه حمایت های لازم از طلاب امین صورت نمی گیرد و امروزه وضعیت مالی و معیشتی طلاب امین بسیار پایین بوده و حتی فعالیت های تبلیغی آنان نیز در نظر گرفته نمی شود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم مسئولان حوزوی؛ اعم از مدیریت حوزه های علمیه و شورای عالی حوزه توجه ویژه ای به طلاب امین و معیشت آنان داشته و جلسه ویژه ای در راستای تجلیل از مبلغان امین و خانواده های آنان داشته باشند تا ضمن تجلیل از زحمات آنان، قوت قلبی برای مبلغان و خانواده های آنان باشند.

حجت‌الاسلام نیشابوری با اشاره به لزوم حل ریشه ای مشکلات مالی طرح امین با ابراز پیشنهادی در این زمینه اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که طرح امین در مدارس به صورت دائمی بوده و در قالب یک بنیاد شکل گیرد تا بتوان از این طریق، هزینه های آن را تامین کرد.

نماینده ناحیه یک طرح امین در آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: با وجود این که طرح امین، کار فرهنگی کف میدانی است، زیبنده نیست که این طرح، مظلوم واقع شده و بودجه های فرهنگی آسیب های اجتماعی در این مسیر هزینه نشود.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات