۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۵۶۰۳۲
مدیر مدرسه علمیه آل یاسین مطرح کرد؛

حمایت از طرح نور نیروی انتظامی/ حوزه علمیه متولی اصلی کار فرهنگی

حمایت از طرح نور نیروی انتظامی/ حوزه علمیه متولی اصلی کار فرهنگی
حجت الاسلام صبور با تاکید بر اینکه نهاد‌های فرهنگی باید در مورد حجاب و عفاف هم اندیشی و تصمیم گیری کنند، ابراز کرد: لازم است از ۳۲ دستگاهی که متولی بحث حجاب بودند مطالبه گری شود.

حجت الاسلام حسن علی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اجرای طرح نور نیروی انتظامی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: مجموعه نیروی انتظامی در ایام غربت و با همه دغدغه‌های که دارد طرح بسیار ارزشمندی را شروع کرده است، لازم است همه افراد به هر شکلی که می‌توانند به نیروی انتظامی کمک کنند.

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین با تاکید براینکه متولی اصلی کار فرهنگی در جامعه حوزه علمیه است، افزود: سپاه و بسیج نباید در مسئله حجاب عقب نشینی کنند؛ هر مجموعه‌ای که دغدغه و درد نسبت به قصه حجاب، حیا و عفاف جامعه را دارد باید به میدان بیاید؛ با شعار و تشکر این مسئله حل نخواهد شد.

لزوم شکل گیری یدواحده بین مسئولان فرهنگی

حجت السلام صبور با تاکید بر لزوم شکل گیری ید واحده بین مردم و مسئولین در موضوع حجاب، تصریح کرد: خداوند با جماعت است؛ ید واحده کمک خواهد کرد که اتفاق فرهنگی بزرگی در جامعه اتفاق بیفتد و اگر با هم باشند خداوند توجه خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه لازم است حوزه علمیه، آموزش پرورش و سپاه در مورد قضیه حجاب و عفاف هم اندیشی و تصمیم گیری کنند، ابراز کرد: باید تیم مطلبه گری تشکیل شود و ۳۲ دستگاهی که در قصه عفاف و حجاب کوتاهی کردند مورد بازخواست قرار بگیرند و علت کم کاری در موضوع حجاب بررسی شود؛ اگر همه نهاد‌ها به وظیفه خود در موضوع حجاب عمل می‌کردند شاهد این مقدار بی حجابی در جامعه نبودیم.

وظیفه حوزه علمیه در پاسخ به شبهات و کارفرهنگی

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین با تاکید براینکه لازم است حوزه علمیه نسبت به پاسخ به شبهات و کار فرهنگی در مدارس و دانشگاه اهتمام ویژه داشته باشد، گفت: باید حوزه علمیه تیم‌های مختلف را برای ماموریت‌های مختلف تشکیل دهد؛ سپاه نیز می‌تواند نیرو‌های بسیج را آموزش دهد و به نیرو‌های انتظامی در موضوع حجاب و عفاف کمک کند.

حجت الاسلام صبور احیای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها بر نیروی انتظامی واجب نیست؛ اگر این مطلب در بین مردم جا بیفتد آن اتفاق بزرگ، رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات