۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۹۲۴
سردار سلامی:

هر نقطه ای که به منافع ایران حمله کند را از مبدأ جمهوری اسلامی مورد هدف قرار خواهیم داد

هر نقطه ای که به منافع ایران حمله کند را از مبدأ جمهوری اسلامی مورد هدف قرار خواهیم داد
سردار سلامی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» به فراتر از اهداف خود رسید، عبور از سامانه های چندلایه پدافندی و دفاع هوایی را نتیجه یک نبوغ و نوآوری و حاصل عملیات پیچیده نظامی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار صداوسیما در خصوص عملیات موشکی و پهپادی بامداد 26 فروردین بیان داشت: در هر نقطه ای به دارایی ها، شخصیت ها و شهروندان ما حمله ای شود، ما از مبدا جمهوری اسلامی آن را مورد تهاجم قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه این نبرد تا حدودی برای ما نبرد ناشناخته و مبهم بود اما فصل جدیدی را گشود، تصریح کرد: سامانه گنبد آهنین، فلاخن داود، سیستم های آرو و سامانه های پدافند هوایی آمریکا دفاع پدافندی چند لایه ای را از فضای هوایی عراق، اردن، بخش هایی از سوریه و سرزمین های اشغالی ایجاد کرده بودند و هواپیماهای زیادی به همراه سوخت رسان های طی چند روز گذشته یک دفاع هوای متراکم را شکل داده بودند.

فرمانده سپاه ادامه داد: عبور از سیستم بسیار پیچیده و چندلایه کار بسیاری سختی بود زیرا طراحی عملیاتی که بتواند موشک‌های کروز و بالستیک و پرنده های بدون سرنشین را عبور دهد و به اهداف نقطه ای بنشاند و مورد انهدام قرار دهد بسیار سخت است؛ توانمندی های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ الکترونیک می تواند تأثیرات تعیین کننده ای در ابزارها داشته باشد از این رو نبوغ بالایی باید در این عملیات به کار گرفته می شد.

تعداد بازدید : 2

سلامی با اشاره به پرواز و پرتاب پهپادها و موشک ها تصریح کرد: ترتیب و توالی این عملیات به شکلی انجام گرفت که موشک ها و پهپادها توانستند ائتلاف هوایی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را کم کارآمد کنند.

وی با بیان اینکه علمیات مذکور می توانست بسیار گسترده باشد اما دامنه آن محدود شده است، اظهار داشت: این عملیات مراکزی را که در حمله به کنسولگری نقش داشتند، مورد هدف قرار داد و فراتر از انتظار ما نیز به موفقیت رسید. 

ارسال نظرات