۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۴۶۲۹۹
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تاریخ پنجاه ساله دفتر تبلیغات رونمایی می‌شود

تاریخ پنجاه ساله دفتر تبلیغات رونمایی می‌شود
حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد با تاکید براینکه نگارش تاریخ شفاهی بسیار سخت است، گفت: تاریخ شفاهی ۴۰، ۵۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی ظرف یکی دو سال آینده منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو با تاکید بر اینکه حجت الاسلام راستگو مدال سبقت و پیشگامی را در حوزه کودک و نوجوان به اسم خود ثبت کرده، گفت: همواره تبلیغ برای کودکان و تبلیغ نظام مند به اسم حجت الاسلام راستگو است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به روایت « أغبَطُ الناسِ المُسارِعُ إلَى الخَيراتِ؛ خوش بخت ترين مردم كسى است كه به سوى نيكي‌ها بشتابد» و آیه شریفه «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ؛ و سبقت‏‌گيرندگان مقدم‌اند» ابراز کرد: خداوند متعال اجر سابقون را به حجت الاسلام راستگو خواهد داد.

تاریخ پنجاه ساله دفتر تبلیغات رونمایی می شود

وی با اشاره به این روایت پیامبر صل الله و علیه و آله که فرمودند «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا وَ مَنْ سَنَّ سنَّةً سَيِّئَةً کانَ عَلَيْهِ وِزْرَها وَ وِزْرَ مَنْ عَمِلَ بِها؛ کسي که سنت و روش نيکويي را بنياد نهاد، پاداش و ثواب آن سنت و کسي که به آن عمل مي‌کند براي اوست و کسي که سنت و روش بدي را بنياد نهاد کيفر آن روش ناپسند و کيفر کساني که به آن عمل مي‌کنند براي او خواهد بود» گفت: حجت الاسلام راستگو در ثواب کارهای که شاگردانش انجام می دهند شریک خواهد بود.

حجت الاسلام روستا آزاد با بیان اینکه دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان در ده سال گذشته تنها در قم برگزار می شد، تاکید کرد: امروز در تمام استان های کشور به غیر از دو یا سه استان، دوره تربیت مربی کودک و نوجوان برگزار می شود و حدود 3000 نفر از طلبه های خواهر از مباحث این کلاس ها استفاده می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حجت الاسلام راستگو در بحث شاگردپروری بسیار موفق بود، اظهار داشت: شاهد این مدعا تعداد زیاد شاگردانی است که به وی  تعلق خاطر دارند؛ در گذشته سنت ارتباط و انس استاد و شاگرد وجود داشت ولی امروز این سنت کمرنگ شده،ولی باید گفت که انس استاد و شاگرد پیش برنده است.

تاریخ پنجاه ساله دفتر تبلیغات رونمایی می شود

وی یکی از نقاط قوت حجت الاسلام راستگو را تلاش و خستگی ناپذیری خواند و گفت: این ویژگی در کتاب خاطرات شفاهی حجت الاسلام راستگو به خوبی منعکس شده؛ حضور وی در تلویزیون با سختی، توهین و تحقیر همراه بود و زحماتی که در حوزه علمیه برای ترویج تبلیغ کودک متحمل شد کمتر از زحمات صدا و سیما نبود.

حجت الاسلام روستا آزاد در ادامه عنوان کرد: از دیدگاه حوزویان آن زمان کارهای حجت الاسلام راستگو در سطح پایینی قرار داشت و اگر اعتقاد، پافشاری و پشتکار وی نبود کارها به انجام نمی رسید؛ حجت الاسلام راستگو گفت همیشه روشم توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حجت الاسلام راستگو رمز موفقیت خود را توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها، دعای خیر مادر و تلاش و پشتکار خود برشمرد، افزود: بعضی از ایده ها با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها برای استاد راستگو ایجاد شد؛ حجت الاسلام راستگو همچنان مانند رود زلال جاری است و تا زمانی که شاگردان استاد راستگو هستند راه او ادامه دارد.

تاریخ پنجاه ساله دفتر تبلیغات رونمایی می شود

وی با تشکر از زحمات سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی برای پیگیری و انتشار کتاب مطرح کرد: کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو صرفا زندگینامه نیست بلکه تاریخی پنجاه ساله از انقلاب اسلامی است؛ مبارزات انقلابی، ارتباطات با شخصیت های انقلابی، ظرافت های تبلیغ خارجی، حضور در جبهه و مسئولیت در جبهه از جمله مطالب بیان شده در این کتاب است.

حجت الاسلام روستا آزاد در پایان با تاکید براینکه کار نگارش تاریخ شفاهی بسیار سخت است، عنوان کرد: نوشتن مطالب و متعاقد کردن مصاحبه شوندگان از جمله سختی های نگارش تاریخ شفاهی است؛ تاریخ شفاهی 40، 50 ساله دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان بخشی از حوزه علمیه قم ظرف یکی دو سال آینده منتشر می شود.

ارسال نظرات