۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۵۹۰۸۳
در نشستی خبری تشریح شد؛

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه در تعطیلات نوروزی

برنامه های نوروزی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سال ۹۷ با شعار«بهار را با محبت تو آغاز می‌کنم» از ۲۸ اسفندماه آغاز می شود.
فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروزی که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به انجام برنامه ریزی های متنوع در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای استقبال از زائران و مجاوران گفت: در نوروز 97 بیش از 260 عنوان برنامه فرهنگی و خدماتی برای زائران و مجاوران آستان مقدس در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تکریم زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را اولویت اصلی مدیران آستان مقدس عنوان کرد و افزود: تمامی برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در حرم مطهر با توجه به به جایگاه قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و نشر معارف فاطمی صورت گرفته است.

وی با بیان این که برنامه‌های نورزی حرم حضرت معصومه(س) از 28 اسفند ماه آغاز شده و تا 13 فروردین‌ماه ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شعار محوری نوروز 97 در آستان‌های مقدس «بهار را با محبت تو آغاز می‌کنم» خواهد بود و تمامی خادمان و کارکنان آستان‌های مقدس تلاش می‌کنند تا این شعار را در ایام تعطیلات نوروزی و در تمام طول سال محقق کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از بسیج نیروی‌های ستادی و خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه(س) در ایام تعطیلات سال نو خبر داد و افزود: در ایام تعطیلات عید بیش از هزار و 200 خادم از میهمانان نروزی آستان مقدس استبال خواهند کرد و سعی شده در سال جاری کیفیت خدمت رسانی به زائران افزایش یابد.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به این که مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف مذهبی و دینی در ایام تعطیلات عید به میزبانی  شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری نشست زمزم معرفت برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی، قرائت زیارت‌های جامعه کبیره و آل یاسین و برپایی نمازهای جماعت در شبستان امام خمینی(ره) و صحن‌های امام رضا(ع)، جوادالائمه(ع) و فاطمی(س) با توجه به حضور گسترده زائران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله بهشت بانو، هنرهای اسلامی و حریم حرم تصریح کرد: مسابقه روزانه «می‌خواهم مثل شما باشم» به مناسبت عید نوروز با قرعه‌کشی سفر به کربلا و مشهد و اهدای جوایز فرهنگی برگزار می‌شود که افراد می‌توانند جزییات مسابقه را از فضای مجازی و سایت آستان مقدس دریافت کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این که حضور هنرمندان در حرم مطهر برای بداهه‌نویسی و ارائه کارهای ویژه از دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی خواهد بود، اظهار کرد: موزه آستان مقدس در ایام نوروز از علاقمندان به آثار فرهنگی و هنری میزبانی خواهد کرد.

وی از ارائه اطلاعات مورد نیاز به زائران با استفاده از ایستگاه‌های راهنمای زائر خبرداد و یادآور شد: اجرای مراسم پرده خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری تورهای حرم شناسی و برگزاری تورهای شخصیت شناسی از دیگر برنامه های حرم مطهردر ایام تعطیلات عید است./837/پ۲۰۳/ج

 

ارسال نظرات