۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۳۶۲
بیستم فروردین؛

اختتامیه دوره نهم جشنواره داستان انقلاب برگزار می‌شود

دبیر نهمین جشنواره انقلاب گفت: اختتامیه دوره نهم جشنواره داستان انقلاب بیستم فروردین برگزار می‌شود.
آرمین  نهمین جشنواره داستان انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منیژه آرمین دبیر نهمین جشنواره انقلاب امروز در نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به تعریف هنر گفت: آنچه امروز به عنوان شعار زندگی می‌شناسیم روزگاری اصالت داشت چراکه جزئی از زندگی مردم بود.

وی افزود: انقلاب مردم را دچار تحولی عظیم کرد که هنرمندان از آن الهام گرفته و به مردم پیوستند، امروز هنر انقلاب جنبه تحلیلی پیدا کرده است و نوعی تعادل بین ساختار و محتوا دارد.

دبیر نهمین جشنواره انقلاب با اشاره به اینکه درباره اختتامیه دوره نهم جشنواره داستان انقلاب بیستم فروردین برگزار می‌شود، عنوان کرد: کل آثار رسیده به دبیرخانه  449 اثر است که در بخش داستان کوتاه نوجوان 65 اثر و در بخش رمان نوجوان 29 اثر، در بخش داستان کوتاه بزرگسال 276 اثر و در بخش رمان بزرگسال 79 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: متاسفانه در بخش نوجوانان آثار درخشانی نداشتیم که باید با حضور نویسندگان کودک و نوجوان به آسیب‌شناسی در این زمینه پرداخت.

آرمین گفت: به نظر می‌رسد در این دوره اتفاقات خوبی در داستان انقلاب رخ داده طوری که داوران برخی آثار را به علت کیفیت خوب آن چند بار مطالعه کردند.

دبیر نهمین جشنواره انقلاب با اشاره به اینکه ما جناحی عمل نکردیم، خاطرنشان کرد: برخی رمان‌های منتخب سال‌های پیش در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد./202/807/ب1

ارسال نظرات