۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۵۶۳۳
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داد؛

برگزاری بیش از ۴۰۰ درس تفسیر در حوزه علمیه قم

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که هم اکنون بیش از 400 درس تفسیر توسط اساتید سطوح عالی و خارج در حوزه علمیه قم برگزار می شود، گفت: این روند رو به رشد حتما باید ادامه داشته باشد و ایجاد مرکز تربیت مفسر نیز در همین راستا است.
مرتضی نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقران علامه طباطبایی پنجشنبه شب در ضیافت افطاری جمعی از اساتید سطوح عالی، مدیران و مسؤولان حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در چند سالی که دارالقرآن علامه طباطبایی مشغول فعالیت است ضمن برگزاری کلاس ها و مجالس تفسیری با حضور اعاظم و اساتید، همایش مفسران قرآن و دیگر همایش ها را برگزار کرده است.

 

وی افزود: در حال حاضر ما با کمبود فضا مواجه هستیم از این رو موفق شدیم که منزل کناری بیت علامه طباطبایی که متعلق به حجت الاسلام گلسرخی است را بخریم و در طرحی که به مسؤولان ارائه شده  و با مجوزهایی که گرفته می شود یک مکان با عظمت تشکیل خواهد شد.

 

نجفی قدسی با بیان این که فضای کنونی بیت و دارالقرآن علامه طباطبایی حفظ می شود، اظهار داشت: ما می خواهیم به این سمت برویم که یک مرکز تربیت مفسر قرآن کریم در حوزه علمیه قم راه اندازی شود که اکونو سیر تکمیلی و تکاملی خود را می گذراند.

 

وی ادامه داد: همانگونه که مراکز تفسیری بسیاری در حوزه علمیه قم داریم باید مرکز تربیت مفسر قرآن کریم نیز داشته باشیم تا شاهد حضور جدی مفسران مبرز قرآن در سراسر کشور و ارائه تفسیر قرآن و تبلیغ باشیم.

 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که هم اکنون بیش از 400 درس تفسیر توسط اساتید سطوح عالی و خارج در حوزه علمیه قم برگزار می شود، ابراز داشت: این روند رو به رشد حتما باید ادامه داشته باشد و ایجاد مرکز تربیت مفسر نیز در همین راستا است.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه امسال دارالقرآن علامه طباطبایی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی موفق به اعزام 60 نفر از اساتید سطوح عالی مفسر قرآن کریم به سراسر کشور شده است، این تعداد در سال گذشته 30 نفر بوده اما امسال به دلیل استقبال از این برنامه دو برابر شده است؛ این اساتید در مرکز هر استان و نخستین شهر همان استان به تبلیغ و ارائه تفسیر قرآن کریم می پردازند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات