۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۸۷۰۴۵
امام جمعه زاهدان:

مبارزه با تروریسم، دستاویز دنیای استکبار برای نابودی هویت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سلیمانی گفت: دنیای استکبار به بهانه مبارزه با تروریسم، به سمت نابودی هویت اسلامی و متلاشی کردن قدرت جهان اسلام حرکت می‌کند، در حالی که نه تنها گامی برای نابودی تروریست‌ها برنداشته، پدیده‌ شومی به نام داعش را نیز به وجود آورده است.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز ازدواج مبارک امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: این پیوند فرخنده که میان دو گوهر تابناک مکتب اسلام شکل گرفت، یک ازدواج آسمانی بود که با اراده الهی و به فرمان ذات اقدس ربوبی صورت گرفت.


امام جمعه زاهدان بیان کرد: برخی از مفسران اعتقاد دارند که آیه «مَرَج البَحرین یَلتقیان» اشاره به ازدواج علی ابن ابیطالب(ع) و زهرای مرضیه دارد؛ دو دریای کرامت و علم و بردباری به هم درآمیختند و مظاهر ثمربخش زیبایی از خود به یادگار گذاشتند.


وی افزود: حضرت علی (ع) آغازگر و نماد ولایت است و زهرا (س) هم نماد نبوت است، که ثمره پیوند این دو دریا، امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و زینب(س) است که ما هر چه داریم از برکت صلح امام حسن و قیام امام حسین است.


آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام، اظهار کرد: مسأله ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت والایی برخوردار است اما امروز می‌بینیم که متأسفانه با سخت‌گیری و فراموش کردن ساده‌زیستی، سن ازدواج بالا رفته و از طرفی بنیان‌های خانواده هم سست شده است.


وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، عنوان کرد: جمعه، سالروز شهادت آیت‌الله اسدالله مدنی نماینده امام امت در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز است که به عنوان  دومین شهید محراب، به دست منافقین کوردل در سال 60 به شهادت رسید و یادش را گرامی می‌داریم.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: همچنین جمعه، سالروز حمله هواپیماهای مسافربری به دو برج 110 طبقه در نیویورک، در سال 2001 است که بهانه‌ای شد برای دنیای استکبار تا به کشورهای اسلامی حمله کنند.


وی بیان کرد: دنیای استکبار «مبارزه با تروریسم» را دستاویزی برای نابودی هویت اسلامی و متلاشی کردن قدرت جهان اسلام ساخته است، پدیده‌ شومی به نام داعش بوجود آورده و جامعه اسلامی را به جان هم انداخته است.


آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: شنبه سالروز شهادت روحانی مبارز، شیخ محمد خیابانی در سال 1299 و همچنین و روز سینما هم قلمداد می‌شود؛ روز دوشنبه هم سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع) است، امامی که از نظر سن و سال از همه امامان ما جوان‌تر بود اما مورخین گواهی می‌دهند که تنها در یک جلسه، حدود 30 هزار سوال علمی را پاسخ دادند.


وی اظهار کرد: سه شنبه، اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج فرخنده امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) است؛ چهارشنبه 25 شهریورماه هم مصادف با اشغال بیروت توسط صهیونیست‌های متجاوز در سال 61 شمسی و همچنین کشتار فلسطینی‌ها در اردوگاه صبرا و شتیلا در سال 1982 میلادی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: قبل از جنگ جهانی دوم کشورهای استکباری دم از دو بخش عربی و اسرائیلی در سرزمین‌های اشتغالی می‌زدند اما بعد از جنگ خواستار واگذاری کل سرزمین فلسطین به رژیم صهیونیستی شدند.


وی افزود: از آن دوران به بعد رژیم غاصب صهیونیستی جرأت هرگونه جنایتی را پیدا کرد و به کشتار بی رحمانه زنان، کودکان و مردم رنج‌دیده فلسطین در مناطق مختلف این سرزمین از جمله صبرا و شتیلا، دیر یاسین و روستای کفر قاسم پرداخت.


آیت‌الله سلیمانی با انتقاد از سکوت جوامع بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل، بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب متأسفانه دنیا این جنایات را دفاع از حقوق شهروندی اسرائیل قلمداد می‌کند در حالی که اگر دو فلسطینی سنگی را به سمت اشغالگران پرتاب کنند، آن را یک عمل تروریستی به حساب می‌آورند.


امام جمعه زاهدان در پایان با اشاره به نزدیکی سال تحصیلی جدید و برگزاری جشن عاطفه‌ها، بیان کرد: برپایی این جشن حرکتی ارزشمند است که در قالب آن، دانش آموزان بی‌بضاعت مشمول عنایت مردم قرار می‌گیرند./831/202/ب1

ارسال نظرات