۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۸۷۴
یک کارشناس سیاسی:

حمله به سوریه بسیج همگانی جهان اسلام علیه استکبار را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مسائل سیاسی مقاومت سوری ها تاکنون را خوب ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی نیز با وجود پشتوانه هایی چون حزب الله، ایران و روسیه، اگر اسد با قاطعیت ایستادگی کند، بزرگ ترین برد را خواهد داشت.
سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یک  تحلیل گر مسائل سیاسی عصر امروز در مراسم رونمایی از مستند بررسی تحولات میدانی سوریه با عنوان «نبرد با شیطان» در محل فرهنگسرای انقلاب مشهد در بررسی روند تحولات منطقه اظهار کرد: مقاومت سوری ها و در رأس آن بشار اسد تاکنون خوب بوده و در شرایط کنونی نیز با وجود پشتوانه هایی چون حزب الله، ایران و روسیه، اگر اسد با قاطعیت ایستادگی کند، بزرگ ترین برد را خواهد داشت.

 

وی با بیان این که در این صورت، امریکا در یک بازی دو سر باخت قرار خواهد گرفت، افزود: با وجود موافقت و حمایت روسیه از حضور بشار اسد در انتخابات آینده سوریه، مخالفت دولت جدید مصر با حمله به سوریه و نیز سازماندهی بیش از هفتاد هزار نیروی بسیجی از شیعیان سوریه، بشار اسد نباید در حمله به اسرائیل تردید کند و در این صورت خطر هیچ حمله و تهدیدی متوجه او نخواهد بود.

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز قبول دارد که نظام سوریه، مانند ایران، مردم سالار نیست اما در عین حال معتقد است روند اصلاحات باید قانونی و مردمی انجام شود نه با دخالت نیروهای بیگانه و متجاوز.

 

وی با تأکید بر این که امکان حمله زمینی به سوریه از هیچ یک از کشورهای همسایه اعم از اردن، لبنان، عراق، ترکیه و اسرائیل وجود ندارد، گفت: با حمله هوایی به چند نقطه هم حکومت ساقط نمی شود بنابراین حمله نظامی به سوریه هیچ دستاوردی برای مدعیان آن ندارد و تنها به تقویت موضع بشار اسد می انجامد.

 

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مدل مصر و تونس، مدل منطقه حائل، مدل عراق و مدل لیبی، سناریوهایی هستند که تاکنون از سوی استکبار برای سوریه اجرا شده و بی نتیجه مانده اند.

 

وی با اشاره به حضور فرقه ها و ملیت های گوناگون اعم از سلفی ها و سکولارها در سوریه، خاطرنشان کرد: امریکا سوریه را به قتلگاه مسلمانان تندرو تبدیل کرده تا خود را از دردسرهایی که این گروه ها به صورت پراکنده در سایر کشورها ایجاد می کنند، رها کند.

 

وی، تضعیف جبهه مقاومت ضدصهیونیستی، ایجاد زمینه برای نابودی حزب الله و حمله به ایران، ایجاد زمینه تجزیه سوریه و تشکیل کردستان بزرگ و نیز راه اندازی جنگ مذهبی میان مسلمانان را از اهداف غرب در سوریه عنوان و تصریح کرد: هدف گذاری امریکا در سوریه، قطعا ایران بوده ولی با توجه به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری و به رخ کشیده شدن پشتوانه مردمی نظام در برابر دنیا، اکنون سردرگم مانده است.

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان این که در مقابل، ایران نیز با مدل نیابتی و به واسطه حزب الله در سوریه حضور دارد، یادآور شد: در صورت حماقت امریکا و اقدام به حمله نظامی به سوریه، این حمله، بسیج همگانی جهان اسلام علیه امریکا و اسرائیل و سران خودفریفته عرب را به دنبال خواهد داشت.

 

وی همچنین با اشاره به نبود منتقدی نسبت به حمایت از سوریه در ایران و اتفاق مردمی در این مسأله، خواستار تقویت هرچه بیشتر حرکت های خودجوش و مردمی در حمایت از مقاومت سوریه شد./930/پ203/س

 

ارسال نظرات