۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۰۲۶

گذری بر اخبار فرهنگی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه علمی خوشنویسی عشق به رسول اکرم(ص)، برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه نگاری ویژه اصحاب مطبوعات خوزستان و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان در شادگان از مهم ترین اخبار فرهنگی خوزستان می باشد.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، موزه هنرهای معاصر با همکاری انجمن خوشنویسان اهواز کارگاه عملی خوشنویسی « عشق به رسول اکرم (ص)» را برگزار کرد.

براساس این گزارش این کارگاه علمی از پانزدهم مهرماه از ساعت 10 تا 16 به همکاری و کمک بیش از 30 تن از خوشنویسان برجسته استان خوزستان در اهواز دایر است.

این گزارش همچنین می افزاید کارگاه خوشنویسی "عشق به رسول اکرم (ص)" در پی اعتراض به انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) به عنوان حرکتی نمادین از سوی انجمن خوشنویسان اهواز صورت گرفت.

بنابر این گزارش حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بازدید از این کارگاه از هنرمندان شرکت کننده تجلیل و قدردانی کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه نگاری ویژه اصحاب مطبوعات خوزستان

کارگاه آموزشی و تخصصی روزنامه نگاری از سوی اداره مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور استاد رضاییان داور هیأت نظارت بر مطبوعات جشنواره های سراسر کشور با حضور 70 نفر از اصحاب مطبوعات و رسانه برگزار شد.

عباس حیدری، سرپرست اداره مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان پیرامون خبرنویسی، گزارش گیری و اصول روزنامه نگاری برای سردبیران و خبرنگاران دانست و افزود: به سبب این که امر آموزش برای ارتقاء سطح کیفی و کمی نشریات و خبرگزاری ها لازم می باشد این کارگاه نیز در جهت بازبینی اطلاعات و افزایش دانش خبرنویسی اصحاب مطبوعات و رسانه برگزار شد و امیدوارم که این قبیل برنامه های آموزشی تا پایان سال استمرار داشته باشد.

براساس این گزارش تدریس در این کارگاه  با تدریس استاد رضاییان از اساتید دانشگاه و پیشکسوت مطبوعات کشور و داور هیأت نظارت بر جشنواره های مطبوعات جهت تدریس استفاده شده که مورد استقبال فراوان اهالی رسانه قرار گرفت.

با معرفی برترین ها؛ جشنواره قرآنی مدهامتان در شادگان به کار خود پایان داد 

علی بهرامی، مسؤول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در این شهرستان ابراز داشت: در جشنواره قرآنی مدهامتان که با حضور مسؤولان، مردم و همچنین فعالان عرصه قرآنی در مسجد امیر المؤمنین(ع) شادگان برگزار شد، اعضا 16 کانون فعال فرهنگی هنری مساجد شادگان در بخش های اذان، قرائت و ترتیل به رقابت پرداختند و در پایان منتخبین این رویداد جهت شرکت در مسابقات استانی و کشوری مشخص و معرفی شدند.

وی افزود: در این جشنواره که سه ساعت به طول انجامید،آقایان جاسمی و خزلی کار داوری مسابقات را بر عهده داشتند که در پایان ضمن ارائه توصیه های آموزشی به شرکت کنندگان، برگزیدگان جشنواره اعلام شدند.

برگزیدگان بالای 16 سال،آقایان هادی قنواتی در بخش (اذان)،مجدمی و آلبوخنفر (ترتیل)، ناصریان (حفظ کامل) و شوکاوی و آلبوغبیش (قرائت) و برگزیدگان زیر 16 سال،آقایان مهدی حزباوی (اذان)،صباحی و حمیدی (ترتیل) و محسن خرمی (حفظ دو جز) معرفی شدند./9461/د101/ب

ارسال نظرات